Dag 5 och 6

Det har gått segt både under dag 5 och 6. Inte en tillstymmelse till träning... Men så är det att vara småbarnsförälder, vissa dagar går det bara inte. Dessutom har det ju varit så förbenat kallt i detta landskap så vi har inte vågat oss ut med barnvagnen. Iofs hade ju JAG kunna gått ut på nån promenad, men si, jag är en latmask.

Jag har försökt att äta regelbundet dessa dagar, men inte heller det har väl gått så värst bra. Dock gjorde vi en bra grej igår, istället för att ha grädde i potatisgratängen (vilket är godast, säg inget annat!!) så tog vi matlagningsgrädde. Och numer är all pasta fullkorn.

Det dumma är att jag har börjat hoppa över frukosten. Ibland är det liksom skönare att sova ut på morgonen då dottern också är sugen på det. Men det är ju INTE bra för min ämnesomsättning!

Fick tips av en rar Emelie att jag borde börja gå på gym. Tack men nej tack, inte ännu. Min dotter sitter ihop med mej då hon ej tar nappflaska, så att gå och träna på gym får jag vänta med. Tycker inte att det är så värst superkul heller kan jag väl erkänna. Å andra sidan har jag inte riktigt gett det den tid jag behöver, dvs. bli peppad på att bygga muskler. Jag har tidigare alltid tränat för att gå ned i vikt (pga ätstörningarna) och därför satsade jag aldrig på gym eftersom jag fick för mej att "muskler väger mer än fett". Ja, löjligt!

Just nu sitter jag och äter mitt första mål för dagen, äckligt vattniga makaroner och 5 köttbullar. Har jag gjort så med flit tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0